Ευαγγελία Τασούλα: “Βασική πηγή της έμπνευσής μου αποτελεί η φύση, η οποία είναι πραγματικά μια ανεξάντλητη πηγή θεμάτων”

“Στα μελλοντικά μου σχέδια είναι, καταρχήν, η ολοκλήρωση της σειράς των έργων που φιλοτεχνώ αυτή την περίοδο με θέμα: «Ορεσίβια» και στη συνέχεια η διοργάνωση της πρώτης ατομικής μου έκθεσης, καθώς και η συμμετοχή μου σε ομαδική έκθεση ζωγραφικής στο εξωτερικό.”

Πως και πότε ξεκινήσατε να ασχολείστε συστηματικά με τη ζωγραφική; Η αγάπη μου για τη ζωγραφική με ώθησε να ξεκινήσω την ενασχόλησή μου με αυτή από τα σχολικά μου χρόνια, όπου αποτελούσε την αγαπημένη μου δραστηριότητα, ενώ κατά την διάρκεια της φοίτησής μου στο Γυμνάσιο, η Ένωση Εκπαιδευτικών Καλλιτεχνικών Μαθημάτων μου απένειμε έπαινο για την επίδοσή μου στο μάθημα της ζωγραφικής. Παρόλα αυτά, οι βασικές σπουδές μου κινήθηκαν σε άλλα γνωστικά πεδία και συγκεκριμένα στα Παιδαγωγικά και στην Διοίκηση, καθώς αποφοίτησα από το Παιδαγωγικό Τμήμα του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και στη συνέχεια εκπόνησα το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Διοίκηση Πολιτισμικών Μονάδων» στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
Η ενασχόλησή μου με τη ζωγραφική συνεχίστηκε παράλληλα με τις σπουδές μου, καθώς ξεκίνησα να παρακολουθώ μαθήματα σχεδίου – ζωγραφικής στα εικαστικά εργαστήρια των Πολιτιστικών Οργανισμών των Δήμων Ιλίου και Αγ. Αναργύρων Αττικής για τέσσερα χρόνια, ενώ στη συνέχεια μαθήτευσα για τρία χρόνια στο καλλιτεχνικό εργαστήρι του επαγγελματία ζωγράφου Γεωργίου Κούρουπα, όπου εξοικειώθηκα με νέες τεχνοτροπίες και υλικά. Έχω συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές εκθέσεις ζωγραφικής, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, ενώ συνεχίζεται με αμείωτο ενδιαφέρον η ενασχόλησή μου με τη ζωγραφική, παράλληλα με την επαγγελματική μου δραστηριότητα στο χώρο της Δημόσιας Διοίκησης.

Σε ποιο ρεύμα ή κίνημα θα εντάσσατε τα έργα σας; Θα έλεγα ότι στα έργα μου υπάρχουν επιρροές, αφενός από το καλλιτεχνικό κίνημα του φωβισμού -κυρίως σε σχέση με την απόδοση των χρωμάτων και την έντασή τους- καθώς στα έργα μου κυριαρχούν έντονα, καθαρά χρώματα με ιδιαίτερη έμφαση στα θερμά και αφετέρου από το καλλιτεχνικό ρεύμα του κυβισμού, όσον αφορά τις καθαρές φόρμες, το περίγραμμα και τα γεωμετρικά σχήματα. Σε κάποια έργα μου έχω πειραματιστεί με πιο αφαιρετικά σχήματα εντάσσοντας και κυβιστικά στοιχεία, αλλά προς το παρόν δεν έχει επικρατήσει αυτή η τάση.

Από που αντλείτε την έμπνευσή σας; Βασική πηγή της έμπνευσής μου αποτελεί η φύση, η οποία είναι πραγματικά μια ανεξάντλητη πηγή θεμάτων, ενώ η θεματολογία μου περιλαμβάνει κυρίως τοπία, λουλούδια και νεκρή φύση. Παράλληλα, έμπνευση μπορεί να αποτελέσει οποιαδήποτε εικόνα, μνήμη, συναίσθημα, ιδέα, που θα κεντρίσει και θα αναζωπυρώσει τη φαντασία μου, δίνοντάς μου το έναυσμα για καλλιτεχνική έκφραση και δημιουργία.

Υπάρχουν προσωπικότητες ή άλλοι καλλιτέχνες που έχουν επηρεάσει το έργο σας; Σίγουρα υπάρχουν…. Ένας καλλιτέχνης που θεωρώ ότι έχει επηρεάσει αρκετά το έργο μου είναι ο ζωγράφος Vincent van Gogh, βασικός εκπρόσωπος του κινήματος του φωβισμού. Τα έργα του πραγματικά με ενθουσιάζουν, τόσο για την απόδοση των χρωμάτων, όσο και για τις χαρακτηριστικές πινελιές του, οι οποίες πολλές φορές παρουσιάζουν μια κίνηση, κάτι που με ώθησε να πραγματοποιήσω σπουδή στο έργο του. Επίσης, και άλλοι εκπρόσωποι του φωβισμού, θεωρώ ότι με έχουν επηρεάσει, κυρίως σε σχέση με την χρωματική απόδοση, όπως οι Henri Matisse και Paul Cézanne, ενώ αναφορικά με τα κυβιστικά στοιχεία του έργου μου, αυτό έχει κάποιες επιρροές από τους κυβιστές ζωγράφους Georges Braque και Wassily Kandinsky.

Ποιά είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που έχετε θέσει στον εαυτό σας ως καλλιτέχνης; Η διεργασία της μετουσίωσης μιας εντύπωσης, μιας σκέψης ή συναισθημάτων σε ζωγραφικό έργο και η μεταφορά του στον θεατή αποτελεί εξ’ ορισμού μια ενδιαφέρουσα πρόκληση για μένα, ενώ η συνεχής εξέλιξη αυτής της καλλιτεχνικής διεργασίας σε συνδυασμό με την επικοινωνία του έργου με τον τελικό του αποδέκτη, θα μπορούσα να πω, ότι αποτελεί την μεγαλύτερη πρόκληση που έχω θέσει στον εαυτό μου ως καλλιτέχνη.

Πόσο αποδεκτή είναι η Τέχνη στην Ελλάδα σήμερα και τι ρόλο καλείται να παίξει στο δημόσιο χώρο; Η Τέχνη είναι αποδεκτή σε κάποιο βαθμό στην Ελλάδα σήμερα, καθώς και αξιόλογοι καλλιτέχνες εκπροσωπούν το χώρο, ενώ παράλληλα υπάρχει και ένα φιλότεχνο κοινό, που στηρίζει την καλλιτεχνική δημιουργία. Όμως η τέχνη, ως ένα ζωντανό κομμάτι του πολιτισμού, δεν μπορεί να μείνει ανεπηρέαστη από τις κοινωνικο-πολιτικές και οικονομικές εξελίξεις μιας χώρας, οι οποίες αναπόφευκτα έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην πολιτιστική ανάπτυξη της. Ως εκ τούτου, η τέχνη στην χώρα μας δεν υποστηρίζεται σε ικανοποιητικό βαθμό και δεν καταλαμβάνει τη θέση που της αρμόζει, ενώ και στο εξωτερικό δεν είναι έντονη η παρουσία της σύγχρονης ελληνικής καλλιτεχνικής δημιουργίας.
Αναφορικά με το δημόσιο χώρο, η τέχνη καλείται να διαδραματίσει ένα ουσιαστικό και σημαντικό ρόλο σε αυτόν, καθώς αφενός συμβάλλει στην εν γένει αισθητική ανάπτυξη και καλλιέργεια, αφετέρου δύνανται να αποτελέσει μοχλό ευαισθητοποίησης των ανθρώπων, τόσο αναφορικά με κοινωνικο-πολιτικά θέματα, όσο και με τη διατύπωση απόψεων και τη διαμόρφωση στάσεων για τον δημόσιο χώρο και την καθημερινή ζωή.

Ποιά είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Στα μελλοντικά μου σχέδια είναι, καταρχήν, η ολοκλήρωση της σειράς των έργων που φιλοτεχνώ αυτή την περίοδο με θέμα: «Ορεσίβια» και στη συνέχεια η διοργάνωση της πρώτης ατομικής μου έκθεσης -όταν το επιτρέψουν οι συνθήκες, λόγω πανδημίας- καθώς και η συμμετοχή μου σε ομαδική έκθεση ζωγραφικής στο εξωτερικό.