Σε προηγούμενό σας διάγγελμα κύριε Μητσοτάκη, συγκεκριμένα στις 24/9/2020, είπατε στους Έλληνες πολίτες ότι στόχος σας είναι να αποφύγετε τα οριζόντια μέτρα, δηλαδή ένα νέο lockdown, γιατί όπως δηλώσατε τότε το lockdown δημιουργεί κοινωνικές ανισότητες και αδικίες.
Σήμερα 31/10/2020, μόλις έναν μήνα μετά, θεωρείτε ότι τα μέτρα που ανακοινώσατε δεν αποτελούν κοινωνική αδικία ως προς τους εργαζομένους και τις επιχειρήσεις στους κλάδους της εστίασης, της ψυχαγωγίας, της άθλησης και του Πολιτισμού; Βέβαια, ανακοινώσατε παράλληλα μέτρα οικονομικής ενίσχυσής τους, χωρίς όμως τα ποσά να είναι ικανά να καλύψουν τα πάγια έξοδά τους και φυσικά χωρίς καμία προστασία απέναντι σε εξώσεις εκ μέρους των ιδιοκτητών των ακινήτων που φιλοξενούν τις εν λόγω επιχειρήσεις και τους εργαζομένους σε αυτές κατά την περίοδο που πλήττονται οικονομικά από τα μέτρα. Αλλά ας το αφήσουμε αυτό το κομμάτι προς το παρόν…
Ας αναφερθούμε λίγο πιο συγκεκριμένα στον κλάδο του Πολιτισμού και στο Θέατρο. Στο διάγγελμά σας στις 19/10/2020 αναφέρατε πως οι χώροι όπου τηρούνται σχολαστικά τα μέτρα, όπως είναι για παράδειγμα τα σχολεία, δεν αποτελούν εστίες μετάδοσης του κορονοϊού. Αποδεδειγμένα και κατά παραδοχή όλων όσων παρευρέθηκαν σε κάποια παράσταση, σε όλα τα Θέατρα, που άνοιξαν στις 12 Οκτωβρίου μετά από 7 μήνες υποχρεωτικής αναστολής λειτουργίας τους, τηρήθηκαν με ευλάβεια όλα τα μέτρα: 30% της επιτρεπόμενης χωρητικότητας – ποσοστό πολύ μικρότερο σε σχέση με άλλους κλάδους, υποχρεωτική χρήση της μάσκας σε όλη τη διάρκεια παραμονής του κοινού στους χώρους του θεάτρου, τήρηση των αποστάσεων στις θέσεις αλλά και κατά την είσοδο και έξοδο του κοινού κλπ. Και δεν αναφέρθηκε ούτε ένα κρούσμα. Άρα θα έλεγε κανείς πως τα Θέατρα είναι από τους πιο ασφαλείς χώρους.
Οπότε οφείλετε κύριε Μητσοτάκη να παραδεχτείτε ότι τα μέτρα που ανακοινώσατε δεν αφορούν την αναστολή λειτουργίας των πιο «επικίνδυνων» χώρων αλλά των λιγότερο απαραίτητων κατά την κρίση σας. Απ’ ότι φαίνεται συμφωνείτε με την άποψη του κυρίου Σύψα ο οποίος την 1/9/2020 καλεσμένος σε τηλεοπτική εκπομπή δήλωσε ότι πρώτα θα κλείσουν οι «μη απαραίτητες κοινωνικές δομές» όπως η εστίαση και η ψυχαγωγία – Πολιτισμός. Ως πολίτες αυτής της χώρας πρέπει να σας πούμε ότι ο χαρακτηρισμός μας ως μη απαραίτητα μέλη της κοινωνίας της είναι το λιγότερο προσβλητικός. Αν μη τι άλλο σε μία σύγχρονη δημοκρατική χώρα θεωρούσαμε πως η ισοτιμία των πολιτών είναι αυτονόητο και αναφαίρετο δικαίωμα όλων μας. Ειδικά στην χώρα η οποία γέννησε τη Δημοκρατία. Στην χώρα η οποία γέννησε το Θέατρο.
Και για την ιστορία να σας θυμίσουμε πως στην αρχαία Αθήνα ο θεσμός του Θεάτρου ήταν τόσο ιερός και θεωρούταν τόσο «απαραίτητη κοινωνική δομή» που η πολιτεία φρόντιζε να μπορούν όλοι οι πολίτες της να απολαμβάνουν τα αγαθά του Θεάτρου χωρίς τους κοινωνικούς αποκλεισμούς που επιβάλει η άνιση κατανομή του πλούτου στο κοινωνικό σύνολο. Και αυτό το πέτυχε μέσω του θεσμού της Χορηγίας. Αλλά δυστυχώς όπως φαίνεται στη σύγχρονη Ελλάδα, στη σύγχρονη Αθήνα η πολιτεία παύει να δρα ως χορηγός του Θεάτρου, το οποίο εξαρτάται πλέον από το πόσο ακόμα θα αντέξει οικονομικά η ιδιωτική πρωτοβουλία ολίγων να το στηρίζει. Για εσάς η παιδεία που παρέχει το Θέατρο και ο Πολιτισμός είναι πλέον «μη απαραίτητη» και αποτελεί μία περιττή μετακίνηση, μία άσκοπη διασκέδαση (αν και ετυμολογικά η χρήση της λέξης ψυχαγωγία είναι η κατάλληλη) και κυρίως αποτελεί κίνδυνο για τη δημόσια υγεία.
Δυστυχώς κύριε Μητσοτάκη με τέτοια μέτρα που στοχοποιούν άδικα τον Πολιτισμό οδηγείτε τη χώρα σε ένα μέλλον με COVID-FREE πληθυσμό, αλλά πολιτιστικά και ψυχολογικά ασθενή.
Η ομάδα του Θεάτρου ΠΚ:
Παύλος Κουρτίδης, Καλλιτεχνικός διευθυντής Θεάτρου ΠΚ-Ηθοποιός-Χορογράφος
Ζωή Σωτηροπούλου, Χορεύτρια-Κινησιολόγος
Σοφία Καραγιάννη, Θεατρολόγος-Οργάνωση παραγωγής και Tour Management
Στέλα Καπετάνιου, Ηθοποιός-Τεχνικός Θέατρου και οι συνεργαζόμενοι θίασοι.
Την Τρίτη 3 Νοεμβρίου, που ξεκινάει το 2ο lockdown στον πολιτισμό, στο θέατρο ΠΚ θα απασχολούνταν επιπλέον 32 άτομα (ηθοποιοί, τεχνικοι και λοιποί συντελεστές των συνεργαζόμενων θιάσων).