Δέσποινα Τσολάκη: “Αληθινός ολοκληρωμένος καλλιτέχνης είναι αυτός που μέσα από την ψυχή του μεταφέρει σε άλλη ψυχή συναισθήματα χαράς λύπης αισιοδοξίας συγκίνησης γαλήνης… ανάταση ψυχής”

“Η μουσική είναι ο καθρέφτης της κοινωνίας κάθε πολιτισμού”

Η μουσική είναι μία οι μουσικοί πολλοί; Πράγματι οι καλλιτέχνες είναι πολλοί και στην Ελλάδα έχουμε ιδιαίτερη καλλιτεχνική παραγωγή. Αυτό δεν σημαίνει ότι όλοι είναι αληθινοί καλλιτέχνες. Η μουσική αρμονία υπόκειται σε συγκεκριμένους κανόνες και όσοι υπηρετούν το μέτρο είναι όλοι καλοδεχούμενοι. Αληθινός ολοκληρωμένος καλλιτέχνης είναι για μένα αυτός που μέσα από την ψυχή του μεταφέρει σε άλλη ψυχή συναισθήματα χαράς λύπης αισιοδοξίας συγκίνησης γαλήνης ανάταση ψυχής. Στην Ελλάδα έχουν παρεξηγήσει τον όρο καλλιτέχνη λυπάμαι για αυτό. Ας ξεχωρίσουμε τα πράγματα. Άλλο μπαίνω στην θάλασσα, άλλο είμαι κολυμβητής. Θέλει αγώνα, θέλει προσόντα θέλει παιδεία, θέλει σπουδές.

Πολιτισμός και μουσική παιδεία. Είναι πολυάριθμες οι αναφορές για τις επιδράσεις της μουσικής που συναντά κανείς όχι μόνο στα αρχαία ελληνικά κείμενα αλλά και σε κείμενα από την αρχαία Ρώμη μέχρι την εποχή της Αναγέννησης και αργότερα από τον Μεσαίωνα μέχρι και σήμερα, τα οποία καλύπτουν ολόκληρο το Δυτικό πολιτισμό. Η σχέση μεταξύ μουσικής και πολιτισμού είναι ένα διαχρονικό ζήτημα με επίκαιρη σημασία. Συνδυάζει μια καλλιτεχνική έκφραση με την κοινωνική πραγματικότητα. Η μουσική είναι ο καθρέφτης της κοινωνίας κάθε πολιτισμού. Επηρεάζει το χαρακτήρα μας τις αποφάσεις μας τις κινήσεις μας την συμπεριφορά μας. Αν πάρουμε παράδειγμα έναν ποιμένα με την φλογέρα του θα δούμε την ηρεμία που υπάρχει και την γαλήνη μέσα στην ψυχή του και στον χαρακτήρα. Όσο πιο άγρια είναι η μουσική τόσο πιο βίαιοι είναι οι άνθρωποι που αποτελούν μία κοινωνία. Η μουσική είναι από τα στοιχεία που διασώζουν τον πολιτισμό ακόμα και όταν χάνεται η γλώσσα. Ανατρέπει Εθνικές πολιτικές ενώνει πολιτισμούς και απελευθερώνει γλώσσες. Γλυκαίνει την ψυχή ομορφαίνει το σύμπαν.

Η μουσική ενώνει τους λαούς και τους πολιτισμούς. Εάν σκεφτούμε, η Ελλάδα έδωσε παντού τα φώτα του πολιτισμού και ένωσε όλους τους λαούς. Με τους φιλοσόφους, τους ρήτορες, τους πολιτικούς τους τραγωδούς (αρχαίο θέατρο) τη μυθολογία, τους αρχαίους θεούς, τους ποιητές της, τα σπουδαία έργα τέχνης την γλώσσα της, τι να πρωτοπεί κανείς κάτι θα ξεχάσει. Όταν ο Ιπποκράτης συνιστούσε θεραπείες με μουσική όταν ο Πλάτων υποστήριζε ότι η μουσική έχει ηθοπλαστική δύναμη και υποδείκνυε το ρόλο της στην ανατροφή μιας γενναίας και ηρωικής προσωπικότητας στηρίγματος του κράτους… Η μουσική είναι αναπόσπαστο κομμάτι του πολιτισμού και ενώνει τους λαούς ανεξάρτητα με τις αντιθέσεις γλώσσας θρησκείας πολιτισμικής κουλτούρας. Εκπαίδευση είναι η ανθρώπινη επικοινωνία που είναι αναγνωρίσιμη από κάθε ανθρώπινο ον. Στο ρεπερτόριό μου αφιερωμένο για τις Άγιες μέρες του Πάσχα ερμηνεύω προσευχές από όλο τον κόσμο και αυτό που τονίζω είναι ότι η μουσική ενώνει τους λαούς και η προσευχή ενώνει τον άνθρωπο με τον Θεό.

Γιατί χρειάζεται η μουσική παιδεία; Είναι πολυτέλεια ή ανάγκη; Από την πρώτη στιγμή της γέννησής μας υπάρχουν οι ήχοι της μουσικής και ο Ρυθμός. Ακόμα και το έμβρυο στην κυοφορούσα μητέρα νιώθει, κινείται, αισθάνεται τη μουσική. Οι υψηλές συχνότητες είναι αυτές που ακούει περισσότερο και τον αγγίζουν. Ο Πυθαγόρας ο πρώτος αναγνωρίσιμος θεωρητικός της μουσικής περιγράφει τον τρόπο με τον οποίο η μουσική μπορεί να επιδρά στην συναισθηματική κατάσταση του ανθρώπου και το πώς η χρήση κατάλληλων μελωδιών μπορεί να συμβάλει στην ψυχική υγεία. Η δύναμη της μουσικής βοηθάει στην συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών και είναι απαραίτητη για τη διαμόρφωση του χαρακτήρα. Η μουσική εκφράζει αυτό που δεν μπορεί να ειπωθεί με λέξεις και αυτό που δεν μπορεί νά παραμείνει στην σιωπή (Victor Hugo). Το παιδί που διδάσκεται μουσική μαθαίνει να δημιουργεί να ακούει να προσφέρει στην κοινωνία και στον πολιτισμό είναι κοινή γλώσσα και εκφράζει συναισθήματα… είναι βαθιά ψυχική ανάγκη κάθε ανθρώπου. Δυστυχώς στη σύγχρονη εκπαίδευση δεν διδάσκεται επαρκώς. Είναι άδικο αυτό διότι η Ελλάδα πραγματικά έχει πλούσιο υλικό όσον αφορά και το άψυχο και το έμψυχο. Πρέπει να γίνεται καθημερινά αγώνας για να αποδείξουμε την ανάγκη της θεσμοθέτησης της μουσικής παιδείας κυρίως της σχολικής μουσικής εκπαίδευσης στο επίπεδο που της αρμόζει και όχι στο επίπεδο που εφαρμόζεται σήμερα στα Ελληνικά σχολεία. Περισσότερα μουσικά σχολεία περισσότερους δασκάλους. Δωρεάν μουσική παιδεία..

Πώς μπορεί ένας γονιός να ανακαλύψει το ταλέντο του παιδιού του στη μουσική; Το ταλέντο ενός παιδιού φαίνεται, ξεχωρίζει από τα πρώτα του βήματα. Αρκεί να του δίνονται ερεθίσματα. Ο γονιός με το παιδί μπορεί να επισκεφθεί ωδεία, καταστήματα με μουσικά όργανα, να παρακολουθήσουν χορωδίες. Εκεί θα φανεί που έχει ταλέντο το παιδί γιατί θα το δείξει. Μετά θα πρέπει να το στηρίξει και να μελετήσει γιατί η ευκολία καταστρέφει το ταλέντο. Συνήθως ενα ταλέντο δεν χρειάζεται να το πάρει η μητέρα του από το χέρι και να το πάει παντού. Αυτό θα πάρει την μητέρα του και θα της δείξει. Αν πάρω παράδειγμα από τον εαυτό μου που γεννήθηκα στην επαρχία Έδεσσα ολα τα έψαξα μόνη μου και δεν με χωρούσε ο τόπος. Ήθελα πιο πολλά. Βραβεύτηκα αρκετές φορές ως εξαιρετικό ταλέντο και γνωρίζω πολύ καλά το θέμα. Και ακόμα ψάχνω να κάνω κάτι καλύτερο από τα προηγούμενα και ακόμα μελετάω γιατί αγαπώ αυτό που κάνω γεννήθηκα για αυτό. Αυτό δε σημαίνει ότι και το παιδί μου θα έχει το ίδιο ταλέντο. Εδώ οι γονείς να μην μπερδεύονται.

Διδάσκεται σήμερα η Μουσική παράδοση μέσα από την εκπαίδευση; Διδάσκεται σήμερα η μουσική παράδοση αλλά δεν έχει τον χρόνο που της αξίζει ανεξάρτητα ότι υπάρχουν αξιόλογοι δάσκαλοι καθηγητές. Βεβαίως στην αρχαιότητα ο περισσότερος  χρόνος και η διδασκαλία ήταν αφιερωμένη στη μουσική για την εκπαίδευση όλων των ηλικιών διότι επηρέαζε τους χαρακτήρες και την ανάπτυξη. Στη χώρα μας έχουμε πλούτο όσο αφορά την παραδοσιακή μουσική δημοτική βυζαντινή αλλά δεν είναι επαρκής η διδασκαλία. Ενώ δίνουμε τόσα ενδιαφέροντα στοιχεία μουσικης για μελέτη σε άλλες χώρες. Η Ελληνική μουσική διαφοροποιείται ανάλογα με τις ιστορικές περιόδους. Υπάρχει μία συνεχής εξέλιξη από την αρχαία Ελληνική μουσική έως και το Δημοτικό τραγούδι η οποία μαρτυρείται εκτός από την γλώσσα στο Ρυθμό της δομής και την μελωδία.

Υπάρχουν Έλληνες αξιόλογοι μουσικοί, με μουσική κατάρτιση και γνώσεις; Υπάρχουν αξιόλογοι Έλληνες μουσικοί με ταλέντο και γνώσεις που θα έπρεπε η πολιτεία να στηρίζει και όχι για να συντηρούνται. Να αναγκάζονται να εργάζονται με άλλο είδος εργασίας εκτός της μουσικής και αυτό να τους δημιουργεί έλλειψη χαράς και δημιουργίας στην κοινωνία και στον πολιτισμό… Αντίθετα σε άλλες χώρες στηρίζουν τα ταλέντα να προσφέρουν στον τομέα τους. Φυσικά αναγκάζονται πολλοί να εγκαταλείψουν την Ελλάδα για να κάνουν καριέρα στο εξωτερικό. Έχουμε αρκετούς μουσικούς που επάξια μας εκπροσωπούν, διανθίζουν και μας κάνουν περήφανους.

Ποιον μουσικό θαυμάζετε; Πρώτα τους μεγάλους κλασικούς συνθέτες. Θα αναφέρω κάποια ονόματα γιατί με άγγιξαν τα έργα τους γιατί οι νότες τους αγγίζουν την δική μου ψυχή και φυσικά έχω ερμηνεύσει έργα τους που ταιριάζουν στην φωνή μου. Ludwig Van Beethoven (Ode to Joy) Johannes Chrysodtomus Wolfgang’s Theophilus Mozart (il flauto Magico) Giuseppe Verdi (la traviata). Γιατί μιλάνε για τα πάθη μας για τον πόνο μας και τις ευχές και τα ελαττώματα μας. Αυτός είναι ένας από τους λόγους της παγκοσμιότητας τους για πάντα επίκαιροι… Στον Verdi ο άνθρωπος ανακαλύπτει μία κουβέντα παρηγοριάς. Επισης Rigoletto “la Donna Mobile” Giacomo Puccini (Tosca nessun dorma, o mio babbino Caro…. Από τους σύγχρονους ο Andrew Lioyd Webber γιατί αγαπώ τo musical. Αγαπώ όλους τους μεγάλους, τους σπουδαίους που έχουν θέση στην δική μου ψυχή από τότε που γεννήθηκα είτε είναι μουσικοί, είτε τραγουδιστές. Γενικά τους καλλιτέχνες με σπουδαία έργα και τους μεγάλους ερμηνευτές Pavarotti Domingo Carreras Andrea Bocelli κ.α. Τον Andre rieu τον αγαπώ τον θαυμάζω σε όλες του τις εμφανίσεις. Είναι μοναδικός. Φυσικά αγαπώ Χατζηδάκη. Όταν τα παιδιά του Πειραιά ταξίδεψαν σε όλο τον κόσμο σίγουρα αποδεικνύεται πως η μουσική ενώνει τους λαούς. Όταν τραγουδούν Θεοδωράκη σίγουρα ενώνει τους λαούς… Και όταν εμείς ερμηνεύουμε συνθέτες άλλων χωρών ενώνουμε τον πολιτισμό μέσα από την μουσική. Ενώνουμε τις ψυχές μας. Για να συμπληρώσω στην προηγούμενη ερώτηση. Επίσης θαυμάζω τη Μαρία Κάλλας γιατί είναι μοναδική σε όλο τον κόσμο. Υποκλίνονται στην Ελληνίδα Diva που ξεχώρισε για τη φωνή της, τις εξαιρετικές ερμηνείες της και την θεατρικοτητα της. Ένας συνδυασμός που λατρεύω. Σε άλλα είδη μουσικής θαυμάζω την Shirley Bussey, Barbra Streisand, Sharach Brightman, Liza Minnelli. Με αγγίζουν όλοι οι σπουδαίοι μεγάλοι καλλιτέχνες και από την Ελλάδα, ο Γιάννης Βογιατζής η Ρένα Βλαχοπούλου στο ελαφρό τραγούδι.

Ποια είναι τα μελλοντικά μουσικά σας σχέδια; Περνάμε μία δύσκολη περίοδο όλοι οι καλλιτέχνες και γενικά όλη η ανθρωπότητα. Όμως τα όνειρα δεν σταματούν και ιδίως οι καλλιτέχνες οι οποίοι δημιουργούν κάτι περισσότερο σε δύσκολους περιόδους. Η Τέχνη πάντα διανθίζει αναγεννάται έτσι ο καλλιτέχνης νιώθει ότι ζει, ότι προσφερει. Αυτός είναι ο ρόλος του. Εγώ σαν καλλιτέχνης που δεν σταματώ ποτέ σίγουρα μελετάω καινούριο ρεπερτόριο και όταν ανοίξουν τα θέατρα έχω τις συνεργασίες μου με τα Μουσικά Ηχοχρώματα με την ορχήστρα του Στρατού με το ΤΑΣΕΗ αλλά και με άλλους δόξα τω θεώ. Επίσης ετοιμάζω μία σπουδαία συνεργασία με την δόκτωρ Ιωάννα Μάστορα. Αφήγηση και τραγούδι για το διεθνές project η Πριγκίπισσα Φλόγα συναντά τα παιδιά. Βασίζεται στο λογοτεχνικό έργο της συγγραφέως και Δρς φιλοσοφίας Ι. Μάστορα και προάγει τις Ολυμπιακές αξίες. Αγαπώ πολύ τα παιδιά και δέχτηκα με ενθουσιασμό να συμμετέχω στο Webinar εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Ετοιμάζουμε και μια πολιτιστική δράση με κεντρικό άξονα την ανάδειξη των Πολιτιστικών μας αγαθών αλλά είναι νωρίς να σας αποκαλύψω περισσότερα. Γενικά σαν καλλιτέχνης σαν χαρακτήρας δεν σταματώ ποτέ την τέχνη γιατί υπάρχει εντός μου σε κάθε σημείο του σώματος μου εσωτερικά και εξωτερικά. Παντα θα βρίσκω τρόπους γιατί ψάχνω, γιατί θέλω να προσφέρω τα δώρα που μου χάρισε ο θεός. Οι άνθρωποι έχουν ανάγκη από χαρά και άλλα όμορφα συναισθήματα περισσότερο από κάθε άλλη φορά και εγώ μπορώ να τα μεταδώσω γιατί γεννήθηκα Καλλιτέχνης, μία Αρτιστα με χαμόγελο και αισιοδοξία και με όλα τα ταλέντα που χρειάζεται ένας ολοκληρωμένος καλλιτέχνης που ποτέ δεν σταματά να κάνει πάντα κάτι καλύτερο από την προηγούμενη του εμφάνιση που ποτέ δεν λέει ήμουν πολύ καλή γιατί υπάρχει το καλύτερο. Το τέλειο δεν υπάρχει υπάρχει το περισσότερο τέλειο που δεν έχει τέλος. Και όλα με Αγάπη. Ο αληθινός καλλιτέχνης έχει μόνο αγάπη μέσα στην ψυχή του γιατί έχει θεία Δώρα. Υπάρχει ο θεός.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΤΣΟΛΑΚΗ
Εmail: [email protected]

Η Δέσποινα Τσολάκη γεννήθηκε στην Έδεσσα γεννήθηκε με πολλά ταλέντα στην μουσική, στον χορό, στο τραγούδι, στην υποκριτική καθώς και στον αθλητισμό (διακρίθηκε και βραβεύτηκε στον αθλητισμό με μετάλλια στο στίβο και Pink- ponk). τα οποία εξελίχθηκαν και ολοκληρώθηκαν με τις σπουδές της και την εξάσκηση. Μαθήτρια ακόμη βραβεύτηκε από την Εταιρεία Μακεδονικών σπουδών ως εξαιρετικό ταλέντο και προτάθηκε και πήρε υποτροφία για σπουδές στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος. Κατόπιν αναχωρεί στην Bologna της Ιταλίας για σπουδές στην Ιατρική σχολή. Γνωρίζει άπταιστα την Ιταλική γλώσσα και έχει καλή γνώση στα Αγγλικά και Γερμανικά.
Παράλληλα με τις σπουδές στην Ιατρική παρακολουθεί μαθήματα θεάτρου, τραγουδιού και χορού (Bologna Scuola di teatro e di Cultura).
Έλαβε μέρος σε πολλές παραστάσεις στο Teatro Communale di Bologna. Επιστρέφει στην Ελλάδα και φυσικά την κερδίζει η τέχνη και όχι η Ιατρική.

Μουσικές Σπουδές και Χορευτικές Σπουδές

● Σεμινάριο Μιουζικαλ Μελοδραματική Υποκριτική με σπουδαίους δασκάλους
(Γ. Ρεμούνδος, Ν. Αβατάγγελος, Δ. Καμινάρης).
● Studio Opera, κλασσικό τραγούδι, χορό και θέατρο (Π. Ράπτης, Μ. Χορς,
Ρ. Παπανικολή, Κ. Ρουγγέρη).
● Εθνικό ωδείο με δασκάλους Σ. Μπερή, Π. Μαρόπουλο, Ωδείο του Νάκα με Δασκάλα την Λ. Αγγελοπούλου.
● Διπλωματούχος μονωδίας (Σοπράνο – Lirico Leggera Coloratura) με άριστα παμψηφεί και πρώτο βραβείο.
● Κλασικό Μπαλέτο στη Σχολή της Κάρλα Καλκατέρα στη Μπολώνια.
● Σύγχρονο χορό με τους : Β. Σειλινό, Δ. Παπάζογλου, Λ. Ντάνιελ, Μ. Χόρς,
Δ. Καμινάρη , Ρ. Παπανικολή.
● Λατινοαμερικάνικους και Ευρωπαϊκούς χορούς στην Σχολή Freds.
● Παραδοσιακούς χορούς στο Λύκειο Ελληνίδων.
Ως εξαιρετικό ταλέντο πέρασε από audition της Αλίκης Βουγιουκλάκη και συνεργάστηκε μαζί της στην Εύθυμη Χήρα. Επίσης συνεργάστηκε με τον Γ. Μαρίνο στα «Αμερικανικά Μιούζικαλ» με τον Βαγγέλη Σειληνό στο «Cabaret Story». Εν συνεχεία παίζει επί τέσσερα χρόνια στο Εθνικό Θέατρο σε έργα του Αριστοφάνη, Carlo Goci κ.α. Επίσης στην Λυρική σκηνή στο έργο του Cole Porter «Kiss me Kate».
Έπαιξε επίσης και στο έργο «Οδός ευκαιρίας». Έδωσε μουσικοθεατρικές παραστάσεις στα θέατρα «Θέατρο Χολαργού – Παπάγου, Ρεματιάς, Άννα και Μαρία Καλουτά, Χαλάνδρι – Μίκης Θεοδωράκης, άλσος της Νέας Σμύρνης , στο Αττικό θέατρο και στο θέατρο Χυτήριο στα βραβεία της εκπομπής Ηθοποιός σημαίνει φως του Βασίλη Σαμαριτάκη κ.α.» με θέμα τον Ελληνικό και τον Παγκόσμιο κινηματογράφο, και στην παράσταση το «Φάντασμα την Όπερας».
Παρουσίασε για κρατικό τηλεοπτικό κανάλι (ΕΡΤ) την εκπομπή εκπαιδευτικού περιεχομένου «Ενωμένη Ευρώπη». Από το 2001 έως το 2006 παρουσίασε τις πολιτιστικές εκδηλώσεις του Δήμου Αθηναίων (Σύνταγμα, Ζάππειο, Πλάκα, Αττικό Θέατρο). Το 2009 παρουσίασε τον διαγωνισμό χορωδιών και τραγουδιών της Χ.Ο.Ν. όπου και βραβεύτηκε. Επίσης παρουσίασε στην εκπομπή «Άρωμα Ελλάδας – Σπουδαίους Έλληνες». Και την γιορτή των Ανθέων το 2017 στην γενέτειρα της Έδεσσα «Ανθεστήρια». Παρουσίασε επίσης και πολλές καλλιτεχνικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις εντός και εκτός Αθηνών.
Ως σολίστ έδωσε μια σειρά σπουδαίων συναυλιών ερμηνεύοντας τραγούδια από το ελληνικό και ξένο ρεπερτόριο (Aries, Canzonetes, operettes, musical, Χατζηδάκη, Ξαρχάκο, Θεοδωράκη, Πλέσσα κ.α.) στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό (Όπερα της Κωνσταντινουπόλεως, Dortmund Γερμανίας, Bolonga Ιταλίας, Κάννες 2018 ( Film Festival Awards Fashion Show), Παλλάς, Λυρική σκηνή, Αττικό θέατρο, Θέατρο Άννα και Μαρία Καλουτά, Άλσος Νέας Σμύρνης, Θέατρο Βείκου, θέατρο Βεάκειο, και στο Ίδρυμα Μιχάλη Κακογιάννη με το Υπουργείο Πολιτισμού κ.α.
Επίσης έδωσε και δίνει συναυλίες (για το έπος του ‘40, για τα Χριστούγεννα με εορταστικές μελωδίες, για το Πάσχα με ύμνους και προσευχές από όλο τον κόσμο και αφιερώματα σε μεγάλους Έλληνες και ξένους συνθέτες) στην Αττική, στην Έδεσσα και σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας σε συνεργασία με διάφορους φορείς όπως Δήμοι, όμιλοι, οργανισμοί και πρεσβείες. Επίσης δίνει συναυλίες με θέμα την παλιά Αθήνα (καντάδες και οπερέτες).
Στο Φεστιβάλ EL GRECO στο Φόδελε της Κρήτης το 2014 ερμηνεύει τραγούδια κάνοντας ένα μουσικό ταξίδι με μελωδίες από τις χώρες που άγγιξε το ταλέντο του μεγάλου αυτού ζωγράφου.
Συνεργάστηκε με ορχήστρες του Δήμου Αθηναίων, με την ορχήστρα Motivo του μαέστρου Πέτρου Πρόκου, με την συμφωνική ορχήστρα Θεσσαλονίκης υπό την διεύθυνση του μαέστρου Κ.Σαμαρά, με την συμφωνική Μαντολινάτα με μαέστρο τον Απόλλωνα Κουσκουμβεκάκη καθώς και την ορχήστρα του Στρατού κ.α.
Συμμετέχει σε όλες τις εκδηλώσεις του Τ.Α.Σ.Ε.Η. για την στήριξη του ως καλλιτέχνης και ως άνθρωπος, επίσης συμμετέχει και σε άλλες εκδηλώσεις για φιλανθρωπικό σκοπό διότι η Δέσποινα υποστηρίζει το Δωρεάν Ελάβατε, Δωρέαν Δώτε.
Βραβεύτηκε στο κλασσικό τραγούδι το 2013 από το Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο την Ευρωπαϊκή Εταιρεία Επιστημών Λογοτεχνών Καλλιτεχνών, όπως επίσης βραβεύτηκε από την UNESCO (Πειραιώς και Νήσων) και από την UNESCO Τ.Λ.Ε.Ε. , από την Χ.Ο.Ν.
Συνεργάζεται με τα Μουσικά Ηχοχρώματα ως σολίστ και δίνει συναυλίες σε διάφορα θέατρα καθώς επίσης και εντός Ιερών Ναών με ανάλογο ρεπερτόριο.
Φέτος το ημερολόγιο του Τ.Α.Σ.Ε.Η. (Ταμείο Αλληλοβοήθειας Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών) του 2020 είναι αφιερωμένο στους Έλληνες καλλιτέχνες που διέπρεψαν στο εξωτερικό, μέσα σε αυτούς τους καλλιτέχνες είναι και η Δέποινα Τσολάκη όπου και βραβεύτηκε σε μια εξαιρετική βραδιά στο Εθνικό Θέατρο όπου και ερμήνευσε τραγούδια με μεγάλη επιτυχία.