Η μουσική ενώνει τους λαούς και τους πολιτισμούς;
Η μουσική που υπηρετώ είναι το ρεμπέτικο τραγούδι και η σύγχρονη μετεξέλιξή του, την οποία προσωπικά θεωρώ λίγο ως πολύ νέο είδος και ονομάζω Νέο Ρεμπέτικο.
Είναι γνωστό, ότι το είδος αποτελείται από στοιχεία των μουσικών παραδόσεων γειτονικών λαών, αλλά και ντόπια, επεξεργασμένα με έναν τρόπο «ελληνικό». Το γεγονός αυτό, από μόνο του, μας δείχνει το βαθμό στον οποίο η τέχνη της μουσικές ενώνει λαούς και πολιτισμούς.
Το γεγονός ότι το ρεμπέτικο τραγούδι εγγράφηκε πρόσφατα στον κατάλογο της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESKO, κατά τη γνώμη μου καταδεικνύει αυτό ακριβώς το γεγονός.
Πολιτισμός και Μουσική Παιδεία.
Πέρα από τον «επίσημο» (και καθ΄όλα σεβαστό) μουσικό πολιτισμό του ωδείου, στην Ελλάδα υπήρχε πάντοτε η λαϊκή μουσική. Δεν πρόκειται βεβαίως για δυο «ξένους κόσμους», αλλά αντίθετα, για πεδία που συνδέονται και με διάφορους τρόπους αλληλοσυμπληρώνονται. Το σύνολο της λόγιας και λαϊκής μουσικής παράδοσης, θα μπορούσε να θεωρηθεί, ότι ισοδυναμεί με το μουσικό πολιτισμό του τόπου μας.
Ποιον μουσικό θαυμάζετε και γιατί;
Θα έλεγα το Βασίλη Τσιτσάνη. Πήρε τον καλύτερο δυνατό ήχο που μπορεί να δώσει το μπουζούκι ως όργανο (κάτι στο οποίο παραμένει αξεπέραστος), απέσπασε από το μελωδικό μικρο-σύμπαν της ρεμπέτικης μουσικής τις ισχυρότερες και συνάμα ομορφότερες μελωδικές γραμμές, δίδαξε τους σημαντικότερους λαίκους τραγουδιστές ερμηνεία και θα θεωρείτο ισως και μεγάλος τραγουδιστής, αν η φύση δεν το είχε αδικήσει στο μεγάλο ζήτημα της χροιάς στη φωνή του.
Γιατί δώσατε στο δίσκο σας το όνομα Κοντέρ;
Την άνοιξη του 2018, κυκλοφόρησε ο πρώτος δίσκος μου. Το Κοντέρ, από τη music mirror. Με το όνομα αυτό επισημαίνω κάτι που θεωρώ ανάγκη αδήριτη: Να επιστρέψουμε, όχι βέβαια στο παρελθόν, αλλά στο στοιχειώδες! Στο ελάχιστο δυνατό. Να παρακάμψουμε την πλησμονή που χαρακτηρίζει την πολιτισμική συνθήκη του μεταμοντέρνου κόσμου και να πιάσουμε το νήμα της μουσικής από την Αρχή του.
“Η μουσική είναι μία, οι μουσικοί πολλοί.” Πως θα περιγράφατε αυτή την πρόταση;
Ο τρόπος με τον οποίο πλησιάζει κανείς, όχι τη μουσική μόνο, αλλά κάθε μεγάλο ζήτημα στη ζωή του είναι μοναδικός κι ανεπανάληπτος. Μία λοιπόν η μουσική τέχνη-άφθονες οι προσεγγίσεις των ανθρώπων που την υπηρετούν!
Γιατί χρειάζεται η μουσική παιδεία; Είναι πολυτέλεια ή ανάγκη;
Αδυνατώ να φανταστώ κάποιαν όψη του ζητήματος παιδεία που να μην είναι ανάγκη επιτακτική και κατεπείγουσα.
Διδάσκεται σήμερα η Μουσική παράδοση μέσα από την εκπαίδευση;
Πιστεύω, πως στα μουσικά Γυμνάσια και Λύκεια γίνεται εξαιρετική δουλειά σ αυτή την κατεύθυνση.
Υπάρχουν Έλληνες αξιόλογοι μουσικοί, με μουσική κατάρτιση και γνώσεις;
Πολλοί και άριστοι. Απλώς, δεν τους πολυβλέπουμε, για διάφορους λόγους, στα μέσα μαζικής επικοινωνίας.
Ποια είναι τα μελλοντικά μουσικά σας σχέδια;
Έχω στα σκαριά έναν δεύτερο, που ηχογραφώ αυτή την περίοδο με τη μουσική μου ομάδα. Επίσης, είμαι στην αναζήτηση χώρων, που θα μπορουσαν και θα ήθελαν να φιλοξενήσουν αυτό το μουσικό μετά-είδος, που προσωπικά αποκαλώ, Νέο Ρεμπέτικο, και στο οποίο θεωρώ ότι ανήκουν τα τραγούδια μου.
https://www.youtube.com/watch?v=TJO5RPrqzPM&feature=share
Βιογραφικό.
Γεννήθηκα στην Αθήνα το 1970. Σπούδασα ζωγραφική στην ΑΣΚΤ και μουσική. Έπαιξα επαγγελματικά τρίχορδο μπουζούκι από το 1993 ως το 2005.
Έγραφα πάντοτε στίχους και μουσικές και το Μάρτη του 2018 έκανα τον πρώτο μου δίσκο, το Κοντέρ, από την Music Mirror.