Επιμέλεια συνέντευξης: Φωτεινή Κατσαβουνίδου
Η Αριστέα Κορκόβελου είναι τελειόφοιτη της Οργάνωσης και Διοίκησης του ΠΑΜΑΚ με εξειδίκευση στο Μάρκετινγκ, με μεταπτυχιακές σπουδές στην διοίκηση Τουριστικών επιχειρήσεων στο ALBA και εξειδίκευση στο fashion marketing από το AUEB.
Τέλος, εξειδικεύτηκε στην Αγγλία και έγινε χρωματολόγος και σύμβουλος δημόσιας εικόνας της House Of Colour στη Θεσσαλονίκη. Ωστόσο τα ενδιαφέροντά της δεν σταματούν εκεί. Οι καλλιτεχνικές της ανησυχίες από μικρή την ώθησαν να ασχοληθεί με τον χορό και τη ζωγραφική, ενώ μεγαλώνοντας ασχολήθηκε και με τον αθλητισμό – βόλεϊ, κολύμβηση, ποδόσφαιρο.
Τη συνάντησα πρώτη φορά να διασχίζει την πασαρέλα, ως μοντέλο σε fashion show που πρόσφατα παρακολούθησα. Με εντυπωσίασε η σιγουριά της στην κίνηση και το γεμάτο αυτοπεποίθηση χαμόγελό της. Αποφασίσαμε να συναντηθούμε στο καφέ του CBDWORLD για να γνωριστούμε καλύτερα.
Αριστέα είσαι μια νεαρή, όμορφη, ταλαντούχα και πετυχημένη επαγγελματίας στο χώρο σου. Πες μας ποια είναι η δουλειά σου τελικά και ποιοι είναι οι λόγοι ή οι αφορμές που σου έδωσαν την ώθηση να ασχοληθείς με αυτήν; Εργάζομαι τα τελευταία χρόνια ως Σύμβουλος Δημόσιας Εικόνας της HouseOfColour. Τα πρώτα 10 χρόνια εργαζόμουν στον Τουρισμό. Έχω εργαστεί στη Σερβία, την Τυνησία, την Βαρκελώνη αλλά επιστρέφοντας στην Ελλάδα για τις μεταπτυχιακές μου σπουδές άρχισα να εργάζομαι στην διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού (HR). Εκεί ήρθα αντιμέτωπη με πολλά άτομα που χάνανε δουλειές και θέσεις εργασίας γιατί δεν ήξεραν πως να ντυθούν επαγγελματικά ή γιατί δεν είχαν αυτοπεποίθηση και ερχόταν ήδη ηττημένοι. Έτσι, αποφάσισα πως θέλω να το αλλάξω αυτό και να βοηθήσω όσα περισσότερα άτομα μπορώ να κατακτήσουν τα όνειρά τους. Έτσι, έγινα χρωματολόγος και σύμβουλος δημόσιας εικόνας, όπου εκπαιδεύω τον κόσμο να βρει την στιλιστική του ταυτότητα και να νιώθει όμορφα καθημερινά. Μέσω μιας σειράς σεμιναρίων εξωτερικής αυτογνωσίας, αποκτούν όλες τις γνώσεις να γίνουν οι ίδιοι στυλίστες του εαυτού τους, μειώνοντας την ντουλάπα τους στο 1/3, αποφεύγοντας τα “ακριβά λάθη”, πετυχαίνοντας μια αρμονία στην εμφάνισή τους.
Ποιοι άνθρωποι συνήθως απευθύνονται σε σένα και τι ακριβώς ζητούν; Περισσότερο γυναίκες ή άνδρες ζητούν τη βοήθειά σου και ποιες ηλικίες κυρίως; Κυρίως έρχονται όσοι δεν θέλουν να ξοδεύουν χρήματα σε πράγματα που τελικά δεν τους ταιριάζουν, ή σε άτομα που θέλουν να ανανεωθούν, ή σε άτομα που είναι νέοι και θέλουν να βρουν δουλειά ή και άτομα που θέλουν να ζητήσουν προαγωγή. Εταιρίες που θέλουν να πετύχουν καλύτερη εξυπηρέτηση, που θέλουν να κάνουν re-branding ή να προσφέρουν στους εργαζόμενούς τους ένα δώρο που διαρκεί μια ζωή.
Ζητούν να μάθουν τι τους ταιριάζει, πως να ψωνίζουν σωστά, τι χρώματα να αγοράσουν, τι χρώμα μαλλιά και πως να βάφονται σωστά. Πως να αποκτήσουν το δικό τους στυλ και πως να διαφέρουν από την μάζα!
Σίγουρα οι γυναίκες ζητούν περισσότερο την βοήθειά μου καθώς είναι γεγονός πως δεν έχουν την αυτοπεποίθηση που έχουν οι άντρες. Οι γυναίκες είναι οι πλέον ένοχοι μη αποδοχής και εκτίμησης του τύπου του σώματος τους. Σύμφωνα με την φιλανθρωπική οργάνωση DoSomething.org , “περίπου το 91% των γυναικών είναι δυσαρεστημένες με το σώμα τους”. Γι΄αυτό και αγαπώ αυτό που κάνω τόσο πολύ! Διότι μετά από αυτά τα σεμινάρια αλλάζει η ζωή τους και αλλάζει ο τρόπος που βλέπουν τον εαυτό τους στον καθρέφτη. Σε συνδυασμό με το blog που διατηρώ www.aforcolour.gr προσπαθώ να εμπνεύσω και να παρακινήσω όσα περισσότερα άτομα μπορώ.
Η μόδα και το στυλ είναι δύο διαφορετικά πράγματα ή αλληλένδετα μεταξύ τους; Είναι το στυλ και ζήτημα χρημάτων; Φυσικά και συνδέονται. Ωστόσο υπάρχει μια πολύ μεγάλη διαφορά: το στυλ μπορεί να είναι προσωπικό ενώ η μόδα όχι. Το στυλ είναι βαθιά εσωτερική υπόθεση, δεδομένου ότι έχει τη δύναμη να εκφράσει οπτικά ό,τι δεν μπορούμε να εκφράσουμε προφορικά. Έχει τη δύναμη να αποκαλύψει ποιοι είμαστε με έναν τρόπο που είναι εντελώς μοναδικός. Είναι μια προσέγγιση, μια μέθοδος, μια τεχνική που έχει επιλεγεί από τον καθένα μας για να εκπροσωπήσει καλύτερα το ποιοι είμαστε σαν άνθρωποι.
Στο σεμινάριο personal styling εξηγούμε γιατί το στυλ δεν έχει να κάνει με το πόσα χρήματα έχει κανείς αλλά πώς διαλέγει να τα ξοδέψει ώστε να στήσει μια διαχρονικά αποδοτική ντουλάπα. Εάν ήταν θέμα χρημάτων τότε γιατί βλέπουμε άτομα που φορούν πολύ ακριβά brand χωρίς γούστο και χωρίς ταυτότητα; Είναι θέμα εκπαίδευσης και γνώσης του τι σου ταιριάζει και όχι το πόσο ακριβά ρούχα μπορεί κάποιος να αγοράσει.
Θυμάσαι κάποιο περιστατικό που η αλλαγή του ενδιαφερόμενου ήταν θεαματική και πολύ εντυπωσιακή; Κάθε σεμινάριο, κάθε πελάτης έχει μοναδικά αποτελέσματα. Ωστόσο η πιο εντυπωσιακή αλλαγή ήταν με μια γυναίκα 27 χρονών, που μόλις είχε γεννήσει και είχε σταματήσει να βλέπει το πόσο όμορφη ήταν. Άρχισε να κλαίει στο σεμινάριο καθώς δεν πίστευε αυτό που έβλεπε στον καθρέφτη. Μου τηλεφώνησε ο άντρας της έπειτα από μια εβδομάδα και με ευχαρίστησε που βοήθησα την γυναίκα του να δει ξανά πόσο όμορφη είναι.
Είσαι μία πολυσχιδής προσωπικότητα. Όταν αναζητάς με κάποιον το στυλ του, ποια φάση κατά την διερεύνηση αγαπάς περισσότερο; Είναι κάθε βήμα μαγικό. Το πώς βλέπει κάποιος τον εαυτό του πριν, το πως αντιδρά όταν ανακαλύπτουμε μαζί τι του ταιριάζει, την χαρά και αυτοπεποίθηση που αποκτά μετά. Ωστόσο η πιο μαγική στιγμή είναι όταν κάνουμε το τεστ προσωπικότητας για να δούμε το στυλ του καθένα. Γιατί ένα σώμα μπορεί να ντυθεί με διάφορα ρούχα, αλλά το στυλ έχει να κάνει και με την προσωπικότητα. Γι’ αυτό και διαφέρουμε από τους στυλίστες.
Τι θα συμβούλευες στα νέα παιδιά που θέλουν να ασχοληθούν με το χώρο του styling και της μόδας γενικότερα; Υπάρχουν κανόνες και όρια στο χώρο; Ο μόνος κανόνας και αυτό που ακολουθώ εγώ είναι πως όταν αγαπάς αυτό που κάνεις θα νιώθεις γεμάτος και ικανοποιημένος. Όλοι μας μέσω της οικονομικής κρίσης δυσκολευόμαστε και δουλεύουμε πολλές ώρες. Όταν όμως κάνεις αυτό που αγαπάς, δεν σε κουράζει ψυχολογικά, το παλεύεις και δίνεις το 100%. Όταν λοιπόν συμβαίνει αυτό είναι πολύ δύσκολο να αποτύχεις!
Η Ελλάδα της κρίσης, και των όποιων προβλημάτων την ταλανίζουν τα τελευταία χρόνια, δημιουργεί σίγουρα δυσκολίες στον βιοπορισμό κάθε ανθρώπου, πόσο μάλλον στο χώρο της μόδας. Σήμερα έρχεται να προστεθεί και η «κρίση του κορωνοϊού». Πώς επηρεάστηκε ο χώρος της ένδυσης και της μόδας; Πιστεύεις παρόλα αυτά ότι το δυσμενές κλίμα λειτουργεί επικουρικά ή ανασταλτικά όσον αφορά στην διάθεση για έκφραση και εναλλακτική δημιουργία; Έχει επηρεαστεί όλος ο κόσμος και αυτό είναι γεγονός. Αλλά είμαι της άποψης πως τις περισσότερες φορές, χρειάζεται μια κρίση για να υπάρξει εξέλιξη. Και η μόδα δεν αποτελεί εξαίρεση. Μερικές από τις πλέον εμβληματικές τάσεις που κυριάρχησαν για χρόνια, γεννήθηκαν μετά από κάποια κρίση. Οι περισσότεροι άνθρωποι στον πλανήτη γνωρίζουν ότι εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού, τα εισοδήματά τους θα είναι λιγότερα στο άμεσο μέλλον. Είναι αναμενόμενο, λοιπόν, οι αγοραστικές συνήθειές μας να αλλάξουν. Και είναι πιο πιθανό να ανακαλύψουμε ξανά την αξία των πιο διαχρονικών κομματιών -αυτών που μπορούμε να θεωρούμε «επένδυση» και όχι «σπατάλη».
«Επιλέγω. Αλλάζω. Συνδυάζω.» Σε χαρακτηρίζουν οι λέξεις αυτές στην προσωπική σου ζωή σου; Μας φιλοξενεί ένα πρωτότυπο καφέ που μας πρόσφερε ένα ιδιαίτερο δροσιστικό και τονωτικό ρόφημα, το hemp tea. Πιστεύεις στην ευεργετική και ανακουφιστική δύναμη των βοτάνων; Θα έλεγα περισσότερο «επιλέγω, προσαρμόζομαι, αγαπώ αυτό που είμαι» είναι οι λέξεις που λέω περισσότερο στη ζωή μου. Σίγουρα πιστεύω σε όσα μας δίνει η φύση απλόχερα, ειδικά στην χώρα που ζούμε. Όσο πιο φυσικά και ανεπεξέργαστα τόσο πιο ευεργετικά για εμάς.
Τι στόχους έχεις για το 2020; Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια ή και όνειρα; Θέλω να βοηθήσω όσο περισσότερο κόσμο μπορώ, να αγαπήσει τον εαυτό του μέσω των σεμιναρίων εξωτερικής αυτογνωσίας. Να εμπνεύσω μέσω του blog μου και μέσω των socialmedia και να κάνω τους ανθρώπους χαρούμενους.
Σε μια άλλη ζωή, τι δουλειά θα έκανες; Σίγουρα κάτι δημιουργικό και ανθρωποκεντρικό.
Aν δε ζούσες στην Ελλάδα, σε ποια χώρα θα ένιωθες πολίτης της; Βαρκελώνη. Την αγαπώ. Έζησα 1 χρόνο και σίγουρα θα ξαναζούσα.
Τα socialmedia επιδεινώνουν την έπαρση; Θέλω να πω ότι ένας άνθρωπος που κατασκευάζει την εικόνα του στο διαδίκτυο, αναζητά likes, followers, shares και πανηγυρίζει που έφτασε τους αμέτρητους διαδικτυακούς «φίλους», πόσο δυσλειτουργικός μπορεί να γίνει όταν πρέπει να αντιμετωπίσει πραγματικούς ανθρώπους και αληθινές καταστάσεις; Όπως και τα περισσότερα τεχνολογικά επιτεύγματα, έτσι και τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης μπορεί να έχουν τόσο θετικές όσο και αρνητικές επιδράσεις στη ζωή μας, ανάλογα πάντα με τον τρόπο που τα χρησιμοποιούμε. Υπάρχουν πάντα δύο όψεις του κάθε νομίσματος. Τα καλά διευκρινισμένα όρια είναι αυτά που βοηθούν στην ορθή χρήση τους.
Σε ποιον οφείλεις ένα μεγάλο ευχαριστώ; Σε πολλούς ανθρώπους. Μόλις ακολούθησα πραγματικά αυτό που ήθελα να κάνω από μικρή, κατάλαβα πόσοι άνθρωποι με αγαπούν ειλικρινά και πόσοι όχι. Είμαι πολύ τυχερή όμως γιατί έχω τόσους ανθρώπους που με αγαπούν ειλικρινά και με στηρίζουν σε κάθε μου βήμα. Σίγουρα οφείλω το μεγαλύτερο ευχαριστώ στην οικογένειά μου, καθώς χωρίς την στήριξή τους θα ήταν σχεδόν αδύνατο να κάνω μια τέτοια επένδυση σε μια εποχή μεγάλης κρίσης.
Είναι η αγάπη ο σκοπός της ζωής; Η ζωή μας καθορίζεται κυρίως από δυο παράγοντες: την προσωπικότητά μας και τις σχέσεις που αναπτύξαμε στη πορεία. Κοινός παρονομαστής των δυο σίγουρα είναι και η αγάπη που οδηγεί στην ολοκλήρωση του εαυτού μας.
Ποιος είναι ο μεγαλύτερός σου φόβος; Η μοναξιά. Όπως είπα και παραπάνω οι ανθρώπινες σχέσεις είναι αυτές που μας κάνουν να ζούμε μια ζωή ευτυχισμένη. Οπότε η μοναξιά και όχι η μοναχικότητα είναι κάτι που με φοβίζει, προσπαθώντας ωστόσο να μην το σκέφτομαι πολύ καθώς ξέρω πως έχω ανθρώπους δίπλα μου για μια ζωή.
Μια εικόνα που δεν θα ξεχάσεις ποτέ και ποιο το ωραιότερο ταξίδι που έχεις κάνει; Δεν θα ξεχάσω το ηλιοβασίλεμα που είδα από την κορυφή του Ολύμπου και τον καθαρό ουρανό γεμάτο άστρα. Το πιο όμορφο ταξίδι ήταν όταν πήγα στην Βαρκελώνη για πρώτη φορά με την οικογένειά μου, για να δούμε τον αδερφό μου που σπούδαζε εκεί.
Ποιά είναι η άποψη σου για την καθημερινότητα στη Θεσσαλονίκη και ποιο το αγαπημένο σου σημείο στην πόλη; Αγαπώ τη Θεσσαλονίκη. Η ζωή, το φαγητό, τα μαγαζιά, είναι μια πόλη που ζεις όμορφα έχοντας ωστόσο ποικιλία στις εξόδους και τις εξορμήσεις σου. Και όσο γραφικό μπορεί να ακούγεται, μία θάλασσα στο κέντρο της πόλης είναι πηγή ζωής. Κι όταν μιλάμε για την Ελλάδα του ’20, είναι κάτι περισσότερο από ανάγκη να βρίσκουμε τρόπους να ξεφύγουμε από την τρέλα.
Αριστέα σε ευχαριστούμε για τις χρήσιμες και πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες που μας έδωσες και να μην παραλείψουμε να ευχαριστήσουμε το κατάστημα CBDWORLD, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. που για μία ακόμη φορά φιλοξένησε στο χώρο του συνέντευξη για το polismagazino.gr