Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΝΩΝΕΙ ΤΟΥΣ ΛΑΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥΣ;
Πιστεύω πως αυτός είναι ο κυρίως σκοπός της μουσικής να ενώνει γενικά με την ευρύτερη έννοια! Να συντονίζει το ακροατήριο όποιο και αν είναι αυτό, και σε οποίο σημείο του πλανήτη και αν βρίσκεται.
Υπάρχουν πολλά παραδείγματα ενώσεων των μουσικών από διαφορετικούς πολιτισμούς και χώρες πάνω στη σκηνή χωρίς να έχει προηγηθεί καμία πρόβα. Τα βασικά συναισθήματα του ανθρώπου είναι χαρά και λύπη.
Αυτά είναι λοιπόν τα πρώτα που αντιλαμβάνεται και αισθάνεται ακούγοντας η εκτελώντας μια μουσική σύνθεση ανεξάρτητα από το είδος της μουσικής.
Συνεπώς η μουσική έχει την μαγική δύναμη να εναρμονίζει τον κόσμο.
ΠΟΙΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΘΑΥΜΑΖΕΤΕ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ;
Μακάρι να θαύμαζα μόνο έναν…Στην λίστα τον αγαπημένων μου είναι αρκετοί!
Κυρίως οι σολίστ του πιάνου όπως ο Σ. Ρίχτερ, ο Β. Χόροβιτς, του βιολιού ο Ντ.Όϊστραχ, ο Λ.Κόγκαν, ο Υ.Μενουχίν, ο Α.Στερν και ο Ι.Πέρλμαν, του βιολοντσέλο ο Μ.Ροστροπόβιτς,η Ζακλίν Ντι Πρε, ο Ντ.Σαφράν, ο Μ.Γκεντρόν, στην μονωδία φυσικά η ανεπανάληπτη Μαρία Κάλλας, η Άννα Μόφφο,η Τζέσυ Νόρμαν, ο Φράνκο Κορέλλη…
Τώρα γιατί θαυμάζω τους συγκεκρημενους;
Αφενός τόσο η μουσική παιδεία και ύφος τους είναι παραπλήσια, αφετέρουη πειθαρχία τους, ο αισθησιασμός, η αφοσίωση δείχνει ταγμένους στη τέχνη καλλιτέχνες που οι ερμηνείες τους αγγίζουν τα ουράνια!
“Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ, ΟΙ ΜΟΥΣΙΚΟΙ ΠΟΛΛΟΙ” ΠΩΣ ΘΑ ΠΕΡΙΓΡΑΦΑΤΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ;
Η μουσική είναι και δεν είναι μια… είναι σαν την εικαστική τέχνη με τόσες αποχρώσεις και τεχνοτροπίες που αν έχεις μάθει και ξέρεις να χειρίζεσαι τα χρώματα, τις αποχρώσεις, τα πινέλα και τα κατάλληλα εργαλεία, δημιουργείς ένα έργο μοναδικό!
Και εδώ ερχόμαστε στους μουσικούς! Ναι,είναι πολλοί! Αλλά… Αυτοι που είναι από την φύση ταλαντούχοι, οι οποίοι έκαναν την επιλογή να υπηρετούν αποκλειστικά και μόνον την μουσική, είναι λιγότεροι από όσο φανταζόμαστε!
Και αυτό διακρίνεται στα έργα τους, στις ερμηνείες, στο ήθος και το ύφος! Άλλωστε τους παγκοσμίως γνωστούς δεν θα δυσκολευτούμε να τους απαριθμήσουμε…
ΓΙΑΤΙ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΑΙΔΙΑ; ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ ή ΑΝΑΓΚΗ;
Είναι η ανάγκη που έγινε (δυστυχώς) πολυτέλεια…Είναι αστείο πια να αμφιβάλλουμε για τις ευεργετικές ιδιότητες της μουσικής στους ανθρώπους, ιδίως τα παιδιά! Επιστημονικά αποδεδειγμένα πια πως η μουσική θεραπεύει την κατάθλιψη και τις εξαρτήσεις. Ρυθμίζει την αναπνοή μας.
Ακούγοντας η επιτελώντας την μουσική ο εγκέφαλος μας απελευθερώνει ενδορφινες, σεροτονίνη, ντοπαμίνη, ωκυτοκίνη…Ένα παιδί λοιπόν που ασχολείται με μουσική είναι πιο χαρούμενο και κοινωνικό, έχει ανεπτυγμένη αυτοπεποίθηση! Θα ήθελα η μουσική να εχεί μπει δωρεάν σε όλα τα βρεφοκομεία, παιδικούς σταθμούς που θα την διδάσκουν οι ειδικοί.
Έπειτα και στα σχολεία, αλλά με μεγαλύτερη προσοχή από δασκάλους-μουσικούς!
Πιστεύω πως οι γονείς πρέπει να επενδύουν περισσότερα πάνω στην σωματική και πνευματική άσκηση των παιδιων!
ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΕΝΑΣ ΓΟΝΙΟΣ ΝΑ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙ ΤΟ ΤΑΛΕΝΤΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΣΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ;
Καταρχήν για κάποιο μαγικό λόγο το παιδί που έχει έμφυτο ταλέντο εκδηλώνεται μόνο του!
Είναι η εσωτερική του ανάγκη εκφράσεις που την βγάζει την ώρα του παιχνιδιού! Με διάφορους τροπους: είτε χτυπώντας τα χεράκια-ποδαράκια ρυθμικά , είτε επαναλαμβάνοντας κάποιους ήχους τραγουδιστά, συνήθως ακούγοντας την τηλεόραση ή το ραδιόφωνο! Οι γονείς είναι εύκολο να το αντιληφθούν!
Στις οικογένειες των μουσικών το καταλαβαίνουν αμέσως!
Ωστόσο αυτό δεν έχει καμία σημασία,διότι στην Ιστορία της Τέχνης υπάρχουν πολλά ονόματα καταξιωμένων καλλιτεχνών που δεν προέρχονται από καλλιτεχνικές οικογένειες
ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ;
Γνωρίζω πως σοβαρή δουλειά σε ότι αφορά την μουσική εκπαίδευση γίνεται στα ιδιωτικά σχολεία και στα μουσικά γυμνάσια!
Ωστόσο δεν έχουν όλοι την δυνατότητα να φοιτούν σε αυτά. Συνεπώς θα πρέπει και στα Δημόσια σχολεία να διδάσκεται σωστά από ειδικούς δασκάλους μουσικής, για μπορέσει να εντρυφήσει το παιδί στην παράδοση και αξίες του τόπου του?
Δυστυχώς τα ΜΜΕ δεν προσφέρονται για εκπαιδευτικές παιδικές εκπομπές πλιν της Κρατικής τηλεόρασης.
ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΟΙ ΜΟΥΣΙΚΟΙ, ΜΕ ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΚΑΙ ΓΝΩΣΕΙΣ;
Φυσικά και υπάρχουν! Δεν θα αναφερθώ στους Μ.Χατζιδακι και τον Μ.Θεοδωρακη,διότι αυτοί οι δυο δημιουργοί πέρασαν πια στη αιωνιότητα!
Εκτιμώ απεριόριστα τον Βαγγέλη Παπαθανασίου για τα έργα του και το ταλέντο του!
Η Λένα Πλάτωνος επίσης είναι για μένα ογκόλιθος της μουσικής! Έχω και μια φιλή συνθέτρια που την θεωρώ κορυφαία πιανίστα, η οποία είναι γνωστή για την ανάπλαση των έργων του Μ.Χατζιδακι “Χαμόγελο της Τζοκόντα”, “Μεγάλος Ερωτικός “ κ.α. Ειρηνα Βαλεντίνος-Καρπουχινα!
ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΑΣ ΣΧΕΔΙΑ;
Αυτό τον καιρό ασχολούμεθα κυρίως με σύνθεση τραγουδιών.
Τον επόμενο μήνα (7 Σεπτεμβρίου) θα βρίσκομαι στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος με την Λένα Πλάτωνος συμμετέχοντας σε ένα χορευτικό ηλεκτρονικό πρότζεκτ (με κλασικό νανούρισμα του Π.Ι.Τσαικόφσκι) που θα το αποδώσω στην Ρωσική γλώσσα.
Επίσης αναμένω την τελική επιλογή ημερομηνιών για 2 συναυλίες. Η μια αφιερωμένη στο Ρωσικό ρομάντζο που έχω ήδη παρουσιάσει πριν 2 χρόνια. Την άλλη θα σας την κρατήσω για έκπληξη….Και φυσικά η διδασκαλία φωνής που δεν σταματώ ποτέ!
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
Αλμπίνα Ζαχαριάδoυ contralto
Γεννήθηκε στο Μπατούμι της Γεωργίας από Έλληνες γονείς.
Ξεκίνησε τις μουσικές
σπουδές της σε ηλικία τεσσάρων χρονών στη γενέθλια πόλη της και αποφοίτησε από το εκεί Κρατικό Ωδείο το 1986 με δίπλωμα στη φωνητική και στο πιάνο.
Αργότερα πραγματοποίησε μουσικές σπουδές στο Κρατικό Ωδείο της Τιφλίδας και στο
Κρατικό Ωδείο Τσαϊκόφσκι στη Μόσχα, απ’ όπου το 1991 πήρε με Άριστα Δίπλωμα Φωνητικής και Όπερας.
Κατά την διάρκεια αυτής της περιόδου τραγούδησε σε σημαντικά θέατρα της Ρωσίας και της Γεωργίας Carmen, Iolanta,
Aida, Il Trovatore, Cavaleria Rusticana και άλλους σημαντικούς ρόλους του ρεπερτορίου της αποσπώντας πάντα άριστες κριτικές.
Βραβεύτηκε δύο φορές ως
«Καλλιτέχνης Laureate» από το Υπουργείο Πολιτισμού της Georgia.
Ζει στην Αθήνα από το 1991 όπου και συνέχισε την μελέτη της με την διεθνούς
φήμης soprano Fiorella Carmen Forti. Κατόπιν εκτός από την δραστηριότητα της
ως καθηγήτριας μονωδίας και διευθύντριας χορωδιών συνέχισε την καριέρα στο
κλασσικό τραγούδι με εμφανίσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό όπου και ερμήνευσε
με επιτυχία έργα όπως Stabat Mater του Pergolesi στην Τσεχική Δημοκρατία,
καθώς και έργα των Bizet, Verdi, Mozart με την Severnotseska Φιλαρμονική
Ορχήστρα του John Apeitos, και άλλες μεγάλες ορχήστρες, «Aida», «Samson et Dalila» C. Saint Saens κ.α.
Από το 2007 συνθέτει και εμφανίζεται με μεγάλη απήχηση στης μουσικές σκηνές με ποικίλο
ρεπερτόριο.
Το 2018 πραγματοποίησε 2 συνεργασίες με την Λένα Πλάτωνος.
CURRICULUM ARTISTICO
Albina Zachariades Contralto,began her studies at the age of four in her native city of Batumi,Georgia and graduated from the State Conservatory there in 1986 with Diploma in both voice and piano.Later studies took place at the State Conservatory of Tbilisi and at the Tchaikovsky’s State Conservatory in Moscow,where in 1991 she received a Diploma in voice and Opera.During this period she sang Carmen,Iolanta,Aida,Il Trovatore,and Cavaleria Rusticana as well as appearing in concert frequently and to critical acclaim.She was twice voted Artist-Laureate by the Ministry of Culture of Georgia.Mrs.Zachariades lives in Athens,Greece since 1991,where,in addition to her work as singing teacher and choral director,she continues to develop her performing career.Recent performances include,in addition to recital appearances in the Athens area,performances of the Alto Solo in Pergolesi’s Stabat Mater in Athens, in Czech Republic,of works by Bizet,Verdi and Mozart with the Severnotseska Philharmonic Orchestra conducted by John Apeitos, “Aida” and “Samson and Delilah”…Since 1995 she has done vocal study with noted Italian Soprano Fiorella Carmen-Forti.
Since 2007 she has been composing and performing with a great repertoire as a performer in musical scenes.
In 2018 he collaborated with Lena Platonos.