Springtime Βlooming
Κομμάτια από πορσελάνη, πηλός, κόλλα δύο συστατικών, διάφορα αντικείμενα, χαρτί σινική μελάνη | ύψος 62 X 40 X 30εκ.
“…Επιθυμώ να σχεδιάσω μία γέφυρα επικοινωνίας μέσα από τα πρόσφατα έργα μου για μία περιοχή που της είναι χρήσιμη”
Πως και πότε ξεκινήσατε να ασχολείστε συστηματικά με την Τέχνη; Συστηματικά ασχολήθηκα το 1992 με ένα έργο που έπρεπε να κατασκευάσω για έκθεση στο Μουσείο Magazin στη Grenoble που πρότεινε η Σχολή σε 5 φοιτητές.
Καλλιτέχνης γεννιέται κανείς ή γίνεται; Εξαρτάται από τις εργατοώρες που σκέφτεται καθημερινά τη τέχνη και το έργο του κάποιος ώστε να γίνει καλλιτέχνης.
Σε ποιο ρεύμα ή κίνημα θα εντάσσατε τα έργα σας; Δεν θα μπορούσα να προσδιορίσω ένα συγκεκριμένο ρεύμα όπου ανήκουν τα έργα μου.
Από που αντλείτε την έμπνευση σας; Η έμπνευση είναι κάτι άυλο και συγχρόνως εντελώς υλικό. Μπορεί να χαθεί μέσα σε ελάχιστες στιγμές κάτι που οραματίζεσαι μπορεί επίσης να επανέρχεται όπως κάποια όνειρα που επιμένουν. Την αντλώ μέσα από την αλληλεπίδραση με τους άλλους ανθρώπους και το περιβάλλον.
Υπάρχουν προσωπικότητες ή άλλοι καλλιτέχνες που έχουν επηρεάσει το έργο σας; Μεταξύ πολλών άλλων οι Anna Mendieta, Barbara Hepworth, John Cage, Edward Kienholtz, Lothar Baumgarten.
Πόσο αποδεκτή είναι η Τέχνη στην Ελλάδα σήμερα και τι ρόλο καλείται να παίξει στο δημόσιο χώρο;
Μέσα από εκθέσεις και οργανισμούς όπως ο ΝΕΟΝ, η Στέγη Γραμμάτων και άλλοι, νομίζω πως γίνεται πλέον σε ευρεία κλίμακα διάλογος του κόσμου με τη τέχνη στην Ελλάδα. Η επικοινωνία με τα έργα γίνεται περισσότερο άμεσα με διάλογο, το εγχείρημα αυτό απαιτεί αρκετή συλλογική δουλειά και διαφορετική κοσμοθεωρία. Η εποχή της “αυτοκρατορικής επίδειξης αποκτημάτων”, είχε σαν αποτέλεσμα την απομάκρυνση του κόσμου από τη τέχνη και καταδίκαζε σε πολλές περιπτώσεις τα έργα σε διακοσμητικά φαντάσματα χωρίς να μεταφέρεται η ενέργειά τους και η συγκίνηση. Επίσης στο παρελθόν ο εύκολος εντυπωσιασμός και τα βιαστικά αντίγραφα του απομάκρυναν το κόσμο από τις μεγάλης προβολής εκθέσεις και έργα. Tα απαρχαιωμένα μοτίβα που συνοδεύουν τις διαδικασίες για τη κατασκευή μνημείων και δημόσιων γλυπτών αφήνουν ακόμα το δυσάρεστο αποτύπωμα τους.
Ποιά είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Να σχεδιάσω μία γέφυρα επικοινωνίας μέσα από τα πρόσφατα έργα μου για μία περιοχή που της είναι χρήσιμη.
Bio. Η Αλίκη Παλάσκα σπούδασε στην ASFA, ζωγραφική και γλυπτική και ΜFA στο Concordia University, Montreal, ύφασμα, κεραμική, γλυπτική. Έργα της παρουσιάζονται σε εκθέσεις από το 1993.
SHORT BIOGRAPHY
Aliki Palaska lives and works in Athens, studied at the Fine Art School of Athens- BA Painting, Sculpture and at Concordia University, Montreal, Sculpture, Ceramics and Fibres. She started exhibiting since 1993.
Recent group and solo shows include: 2020 Transmission Grecque, (curated by Laurent Quenehen and Maria Xypolopoulou), Des Salaisons, Paris, France | Black and Blue, Fougaro Art Center, Naphplio, Greece, 2019, Aristotle Onassis, Metamorphosis, Annex of the Athens School of FIne Arts Hydra, Mykonos(a project by Nicos Charalambidis |2018 Moving Waters, Ekfrasi Gianna Grammatopoulou gallery, Athens| 2017, Report on Cases (curated by Christoforos Marinos), Zoumboulakis galleries, Athens| Dwellings and Imprints, Francoise Heitsch, Munich| 2016, Flying Over The Abyss (curated by Dimitris Palaiocrassas), NEON, Athens Conservatoire| 2015 Terrapolis (curated by Iwona Blazwick), NEON and Whitechapel Gallery, French School, Athens| Broken Identities/ Breathing Space, Francoise Heitsch, Munich.