Από την έκδοση το 2004 του σημειωματάριου της Louis Vuitton “Carnet d’Athènes” σε υδατογραφίες του για την πόλη των Αθηνών, ο Πάβλος Χαμπίδης έχει αναδειχθεί ως ένας ευρέως αναγνωρίσιμος και δημοφιλής δημιουργός, για την αρμονία, το κάλλος και το πνεύμα των υδατογραφιών του που απεικονίζουν διάφορες πόλεις, πολίχνεις και νήσους της σύγχρονης Ελλάδας.
Έκτοτε έχει εκδώσει τέσσερα επιπλέον βιβλία υδατογραφιών, τα τρία εκ των οποίων αναπαριστούν πολεις, καθώς κι ένα νησί, στην θάλασσα του Ιονίου:
Περπατώντας στην Πρέβεζα (2011), Πάργα ( 2014) και Ένα ταξίδι στους Παξούς (2014).
Η τελευταία του σειρά υδατογραφιών που εκδόθηκε σε βιβλίο – Spring in the Valley – πραγματοποιήθηκε σε ανάθεση της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας του Temple Valley of Agrigento και απεικονίζει τα διάσημα Ελληνικά μνημεία της Σικελίας, ενώ τα πρωτότυπα έργα παρουσιάστηκαν σε έκθεση το 2018 στο Studio Museo Franceso Messina στο Μιλάνο.
Η πιο πρόσφατη σειρά υδατογραφιών του Πάβλου Χαμπίδη δημιουργήθηκε αυτό το καλοκαίρι και φθινόπωρο και είναι εμπνευσμένη από τη διαμονή του ζωγράφου στην Παλαιά Πόλη της Κέρκυρας.
Τα έργα αυτά, τα οποία συνεχίζουν ακόμη να συμπληρώνονται, καθώς και το σχετικό βιβλίο υδατογραφιών που θα εκδοθεί από την Chris Boicos Fine Arts την άνοιξη του 2019, είναι αυτά που προτείνουμε για μια καλοκαιρινή έκθεση στην Κέρκυρα.
Οι νέες αυτές υδατογραφίες του Πάβλου Χαμπίδη είναι ο φόρος τιμής που ο καλλιτέχνης αποτίει όχι μόνο στο κάλλος της παλαιάς πόλης της Κέρκυρας αλλά και στην μακρά παράδοση των υδατογράφων του νησιού, που είναι ούτως ή άλλως ένα από τα πιο συχνά απεικονιζόμενα στην Ελλάδα, από τον Edward Lear και τον John Singer Sargent ως τους Κερκυραίους υδατογράφους, Άγγελο Γιαλλινά, Στέφανο Σγούρο και Σπύρο Σουρτζίνο.
Η λεπτομερής παρατήρηση κτιρίων και ανθρώπων, η πνευματώδης και συνάμα παιγνιώδης απεικόνισή τους, σε χαλαρές γραμές και ανεπιτήδευτο στυλ, αποτελούν τα βασικά στοιχεία της προσέγγισης του καλλιτέχνη. Έργα συντεθειμένα με απαλότητα στη χρήση τόσο της μελάνης όσο και των διάφανων τους αποχρώσεων, αποδίδουν επακριβώς την αἰσθηση της καλοκαιρινής ατμόσφαιρας ενός ελληνικού νησιού.
Ο Ηλίας Παπανικολάου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1974. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας από το 1991 έως το 1996 στο εργαστήριο του Νίκου Κεσσανλή. Στην Αθήνα είναι ιδιαιτέρα γνωστός για τα έργα του, που απεικονίζουν χαρακτηριστικά ελληνικά κτίρια, τοπία και φυσιογνωμίες μετατρέποντάς τα σε δυναμικά εικαστικά σύμβολα. Σε αυτά αποτυπώνονται ανάλαφρα τα συναισθημάτα του καλλιτέχνη με έντονη γραμμή, σε καθαρούς τόνους και φωτεινούς χρωματισμούς, Έχει στο ενεργητικό του 15 ατομικές εκθέσεις στις γκαλερί ARTIO, Ζουμπουλάκη, Titanium, Αστρολάβος, Μελάνυθρος, Cube, Καπλανών5, Μεταμόρφωση, Εικαστικός Κύκλος, στο Μετρό Συντάγματος, στην Πινακοθήκη Γρηγοριάδη, στην γκαλερί Εικαστικός Κύκλος ΔΛ. Έχει συμμετάσχει σε πληθώρα σημαντικών ομαδικών εκθέσεων (συμμετοχές σε Λονδίνο, Κύπρο, Νέα Υόρκη, Παρίσι, Σμύρνη, Κωνσταντινούπολη) και σε δημοπρασίες. H παρούσα έκθεση είναι η πρώτη του στους Παξούς κατόπιν της καλλιτεχνικής του φιλοξενίας (residency) στο νησί το καλοκαιρί του 2018.Έχει κάνει εικονογραφήσεις ποιητικών συλλογών, μουσικών δίσκων, εξωφύλλων κ.α. Το 2014 ξεκινά συνεργασία με τη θεατρική “Ομάδα Σημείο Μηδέν” για σκηνικά, κοστούμια των παραστάσεων. Έργα του βρίσκονται σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και ιδιωτικές συλλογές εξωτερικού. Σχετικά με τα έργα της συγκεκριμένης έκθεσης και την βιωματική εμπειρία των Παξών, αναφέρει: “Όταν βρέθηκα στο νησί των Παξών κατάλαβα ότι είχα να κάνω με μία καθαρή σύνθεση του φυσικού τοπίου σχεδόν διάφανη. Οι προοπτικές, τα μονοπάτια, τα ίχνη από αρχιτεκτονικές του παρελθόντος μες στους ελαιώνες, η διαύγεια του νερού…Όλα αυτά με ενέπνευσαν να κάνω μία σειρά από έργα ως μία καταγραφή της συγκίνησης που μου άφησε αυτός ο τόπος.
Πολύ χαρακτηριστικό του καλοκαιριού των Παξών είναι οι ρότες από τα πλεούμενα που μοιάζουν σαν μολυβιές που σχεδιάζουν έναν καμβά ποιητικής ελευθερίας…”